تبلیغات
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه - بانک اطلاعات

اسلایدر

به وب سایت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خوش آمدید

بانک اطلاعات

در بازارهای گذشته هر سازمانی مسوؤل تولید اطلاعات محدود بود آن هم مرتبط به کار و حرفه و نوع تولیدات خودش. امروزه انجام این کار وظیفه ملی شده و در سطح ملی اراده و تلاش برای تنظیم دائره‌المعارف اطلاعاتی لازم است.
در این دائره‌المعارف تعیین جایگاه اطلاعات تکنولوژیکی و صنعتی برای همگامی با دنیای در حال تحولات لحظه‌ای واجب است. نگاهداری اطلاعات محتاج به تشکیل بانک اطلاعاتی صنعتی و بازاریابی است تا فعالانه به تولید اطلاعات بپردازد. اگر بانک اطلاعات صنعتی فعال مولد با سازماندهی صحیح ستادی همراه باشد و بانک با گستردگی در بازارها در فعالیت‌های آنها بتواند نفوذ کند بستر و زیرساخت های به دست آوردن اطلاعات فراهم و در موارد زیر ملزم به فعالیت می‌شود:

1- تولید اطلاعات مطابق روز (لحظه‌ای)؛

2- تهیه اطلاعات لازم و به موقع براساس نیازمندی‌های اطلاعاتی؛

3- بهره‌گیری بهینه از ابزار و وسایل سخت و نرم؛

4- تداوم عملیات برای تولید اطلاعات و تکمیل و نوسازی اطلاعات؛

5- در اختیار گذاشتن به موقع اطلاعات تکمیلی مطمئن برای سهولت تصمیم‌گیری؛

6- دادن فرصت مناسب و کافی به استراتژیست‌ها که با اطمینان وارد صحنه بشوند؛

7- تاکید روی آینده‌نگری توأم با تفکر استراتژیک و نواوری برای موفقیت در بازارها؛

8- تاکید روی اثربخشی و صحت اطلاعات داخلی و خارجی بازارها؛

9- تاکید روی جهت‌دار بودن، به موقع بودن، کامل بودن اطلاعات؛

10- تاکید روی حداکثر مراعات احتیاط و اجتناب از قبول خطرهای کور.

چون در استراتی‌های داد و ستد جهانی نقش اصلی را اطلاعات و مراکز اطلاعاتی بازی می‌کنند(تا بازارگردانندگان بتوانند موفق بشوند، لازم است که در میدان رقابت‌های اقتصادی با هوشیاری درک کرد که چه نوع اطلاعات لحظه‌ای و اقتضایی اثرات سازنده بیشتری دارند. به علت همبستگی نزدیکی که در عصر انفجار اطلاعات و انفجار فناوری وجود دارد لازم است که برای تهیه و جمع‌آوری و درک و به کارگیری اطلاعات صنعتی و تجاری و بازاری وارد بازار شد تا بتوان در جریان آخرین اطلاعات جاری قرار گرفت.

 


یکشنبه 23 خرداد 1395
11:24 ق.ظ
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه